Cum pot bărbații să își crească libidoul și dorința sexuală

Cum pot bărbații să își crească libidoul și dorința sexuală

Bărbații de orice vârstă pot întâmpina o mulțime de probleme de natură sexuală care îi împiedică să petreacă momente plăcute alături de partenera sau de partenerul lor.

Cauzele unui libido scăzut


Nivelul de libido secretat în mod natural de corp poate să scadă în funcție de mai mulți factori, printre care se numără și următorii:

1. Testosteron scăzut

Testosteronul este hormonul masculin care este responsabil pentru crearea și dezvoltarea apetitului sexual. În cazul în care nivelul său scade de 300 de nanograme pe decilitru, odată cu acesta scade și libidoul, fiind afectată dorința sexuală.

Această schimbare vine la pachet odată cu procesul de înaintare în vârstă, pentru că organismul nu mai este la fel de capabil să secrete nivelul de testosteron dorit.

2. Medicamentația

În funcție de tratamentele și medicamentele administrate, libidoul atât al bărbaților, cât și al femeilor poate avea de suferit. Pastilele care provoacă scăderea nivelului de libido sunt antipsihoticele, antidepresivele, benzodiazepinele și anticonvulsivantele.

3. Depresie & anxietate

Depresia este unul dintre multiplele motive din cauza cărora libidoul bărbaților are de suferit.

Pe lângă faptul că organismul nu mai secretă același nivel de testosteron responsabil pentru creșterea nivelului de libido din corp, nici medicamentele administrate nu ușurează această sarcină.

De asemenea, aceste stări pot duce la anxietate sexuală, unde bărbatul are temeri privind performanțele sexuale din pat.

Rezultatele unor studii, au constatat o scădere a dorinței sexuale și probleme la ejaculare și la atingerea orgasmului mai frecvent la populația depresivă comparativ cu populația generală. Nemulțumirea față de viața sexuală generală și relația cu partenerul sexual a fost raportată mai des de cei cu depresie.[1]

4. Sindromul picioarelor neliniștite

Sindromul picioarelor neliniștite constă în mișcarea involuntară a picioarelor în timpul somnului, fiind, de asemenea, considerată a fi o tulburare de somn.

Cercetările arată că bărbații care suferă de această afecțiune sunt mult mai predispuși la riscul de a se confrunta cu tulburări de natură sexuală, cum ar fi disfuncția erectilă sau ejacularea precoce.

5. Probleme cronice

Persoanele care au afecțiuni cronice se confruntă adesea cu un libido scăzut, mai ales în situațiile în care durerile cronice devin de-a dreptul obositoare.

De asemenea, bolile cronice sunt ca un magnet pentru depresie, din cauza căreia funcțiile întregului organism, dar mai ales cele hormonale, sunt dereglate.

6. Înaintarea în vârstă

Efectele îmbătrânirii asupra libidoului scăzut sunt într-o strânsă legătură cu secreția redusă de testosteron în organism. Pe măsură ce se înaintează în vârstă, este firesc ca nivelul de testosteron, hormonul care asigură apetitul sexual, să scadă tot mai mult.

Într-o postare anterioară am scris despre cum bărbații pot avea relații sexuală și după 50-60 de ani.

7. Alcool & droguri

Dupa cum probabil stiti, consumul crescut de alcool și droguri este un al factor care contribuie la fenomenul de libido scăzut. Dacă sunt consumate în exces, efectele negative ale acestora se vor răsfrânge și asupra testosteronului, fiind secretat în cantități cât mai mici.

Tratamentul bărbaților cu un libidou scăzut


Vestea bună este că persoanele care au probleme cu libidoul scăzut pot apela la un stil de viață mai sănătos, care îi va ajuta să-și îmbunătățească nivelul de testosteron secretat în corp.

Atenție la ceea ce mănânci

După deja poate știti, alimentele consumate pot avea un impact uriaș asupra potenței cat și a libidoului. Persoanele care își doresc să aducă o îmbunătățire în viața lor pot să introducă în rutină alimentară: avocado, nuci și semințe, usturoi, vin roșu, țelină, spanac, pătrunjel, banane, stridii, somon, ardei iute, miere.

Exerciții fizice

Practicarea constantă a exercițiilor fizice are rolul de a îmbunătăți circulația sanguină de la nivelul organelor genitale. Lipsa activității sportive este un factor predominant care duce la apariția problemelor de sănătate și care afectează, așadar, nivelul libidoului.

Prioritizează somnul

Respectarea programului de somn este un aspect pe care nicio persoană nu ar trebui să îl neglijeze. În timpul somnului, corpul secretă substanțe benefice pentru sănătatea generală a corpului, îmbunătățind nivelul de libido din corp.

Cercetătorii au găsit dovezi că bărbații care au apnee obstructivă în somn au mai multe șanse de a avea disfuncție erectilă. Un studiu din 2009  a descoperit că 69% dintre participanții de sex masculin diagnosticați cu cu probleme de somn au avut și disfuncție erectilă. [2]

Dedică-ți timp ție

Stresul, activitățile solicitante de zi cu zi și grijile pot fi un factor dominant în scăderea nivelului de testosteron din corp și, implicit, a libidoului. De aceea, este foarte important să se respecte momentele de relaxare, de pauză.

Vitamine pentru creșterea libidoului

Fiecare persoană are nevoie de vitamine pentru un apetit sexual sănătos. Vitaminele care nu trebuie să lipsească sub nicio formă din alimentele consumate zilnic sunt: D, E și complexul de vitamine B.

Pe lângă acestea, se mai poate adăuga și zincul, care are puternice proprietăți de stimulare naturală a libidoului, dar și de îmbunătățire a circulației sângelui.

În concluzie, bărbații, care sunt în căutarea unei metode prin care să rezolve problema libidoului scăzut, trebuie să ia în considerare adoptarea unui stil de viață sănătos, în care să se hrănescă în mod corespunzător cu alimente sănătoase, bogate în proprietăți nutritive, în care să practice mai mult sport și să beneficieze de un program de somn adecvat.

Concluzie


Libidoul scăzut este o problemă complexă, cu componente relaționale, psihologice și fizice. Înțelegerea cauzei poate ajuta o persoană să găsească cel mai bun tratament.

În timp ce libidoul scăzut sau o schimbare bruscă a libidoului poate fi un semn al unei stări de sănătate, cel mai sigur este să discutați cu un medic înainte de a încerca stimularea libidoului.


Referință:

1. Thakurdesai A, Sawant N. A prospective study on sexual dysfunctions in depressed males and the response to treatment. Indian J Psychiatry. 2018;60(4):472-477. doi:10.4103/psychiatry.IndianJPsychiatry_386_17

2. Budweiser S, Enderlein S, Jörres RA, Hitzl AP, Wieland WF, Pfeifer M, Arzt M. Sleep apnea is an independent correlate of erectile and sexual dysfunction. J Sex Med. 2009 Nov;6(11):3147-57. doi: 10.1111/j.1743-6109.2009.01372.x. Epub 2009 Jun 29. PMID: 19570042.

Victor Iancu
Victor Iancu

Victor Iancu a cercetat peste 300 de studii despre imbunatatirea perfomantelor sexuale. A absolvit Universitatea de Medicină și Farmacie și are studii de specialitate in urologie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.