Livrare Gratuită la comenzi de peste 100 de lei

Blog

7 Metode de Tratament Naturiste pentru Creșterea Libidoului

  • Scris De:
    Iancu Victor

Libidoul sau apetitul sexual, este un termen folosit pentru a denumi dorința sexuală, care constituie o caracteristică firească pentru orice femeie și orice bărbat care au trecut de perioada pubertății. Aceea este perioada când orice individ începe să devină interesat de viața sexuală, apar primele impulsuri sexuale apoi primul contact sexual.

Interesul pentru viața sexuală se menține apoi pe tot parcursul vieții până la vârste înaintate, fiind mai mult sau mai puțin intens, în funcție de fiecare persoană în parte dar și de anumite conjuncturi. Acest interes poartă denumirea de libido, iar atunci când nivelul său scade și se menține astfel pentru o perioadă îndelungată putem spune că este vorba de o problemă destul de serioasă.

Există multe cauze care pot duce la scăderea libidoului, iar multe dintre ele țin de stilul de viață, altele de anumite probleme de sănătate, sau de stări psihice negative. Scăderea libidoului afectează în mod direct viața sexuală, ceea ce poate genera în timp și anumite disfuncții sexuale dar și probleme de natură psihică.

Din fericire, există mai multe soluții pentru a contracara această problemă și a crește libidoul la un nivel optim, iar dacă vrei să afli care sunt acestea nu trebuie decât să citești până la final acest articol.

1. Adoptă o dietă echilibrată


O dietă echilibrată înseamnă un regim alimentar care să furnizeze organismului nutrienții esențiali în proporții adecvate, pentru a putea asigura astfel funcțiile metabolice care contribuie, printre altele, și la menținerea libidoului la un nivel crescut.

Nutrienții esențiali sunt vitaminele, mineralele și alte substanțe hrănitoare pe care organismul nu le poate sintetiza singur, fiind nevoie ca acestea să îi fie furnizate prin alimentație.

Așadar, dieta echilibrată trebuie să conțină alimente hrănitoare cu un aport bogat de vitamine, minerale și antioxidanți și un număr redus de calorii, care să asigure doar strictul necesarul zilnic.

Din meniul unei diete echilibrate nu trebuie să lipsească următoarele alimente, care pot creste libidoul:

  • Fructe și legume – bogate in vitamine, minerale, fibre și antioxidanți care protejează celulele organismului.
  • Cereale integrale – conțin carbohidrați complecși și fibre care favorizează digestia și previn îngrășarea.
  • Carne slabă – aduce un aport de proteine și vitamine din complexul B, fără a conține grăsimi saturate, care sunt nocive pentru organism.
  • Pește – este bogat în fosfor, potasiu, proteine și acizi grași Omega 3 care sunt esențiali pentru funcționarea organismului.
  • Lactate degresate – aduc un aport important de calciu, proteine și vitamine din complexul B, care se găsesc preponderent în produsele de origine animală.
  • Nuci și semințe – alunele, fisticul, semințele de dovleac și floarea soarelui, semințele de susan sau cele de chia conțin grăsimi nesaturate și minerale esențiale.
  • Verdețuri – sunt bogate în vitamine, minerale, fibre alimentare și diferite substanțe benefice pentru organism.

2. Nu sări niciodată peste preludiu


Preludiul este o etapă ce precede actul sexual, în care partenerii se stimulează reciproc pentru a spori dorința și plăcerea. Sexologii spun că aceasta este o etapă esențială în interacțiunea intimă dintre parteneri,  având rolul de a-i pregăti atât mental, cât și fizic pentru actul sexual.

Preludiul crește libidoul, și în același timp contribuie la o mai bună lubrifiere a organului sexual feminin, care este esențială pentru o experiență cât mai plăcută în timpul actului sexual.

Într-un articol pe această temă, psihologul american Stephanie Buehler, specializată în terapie sexuală afirmă că „multe cupluri încep direct actul sexual însă trebuie să ținem cont că ce puțin 15-20 de minute de preludiu sunt esențiale pentru îmbunătățirea dorinței sexuale”.

3. Pierdere în greutate


Excesul ponderal dereglează  o serie de funcții metabolice, ceea ce poate duce și la apariția unor disfuncții sexuale.

De asemenea, kilogramele în plus afectează performanța fizică, iar organismul face față tot mai greu acelui minim de efort pe care îl presupune întreținerea unui act sexual.

S-a constatat de asemenea că excesul ponderal afectează și funcționarea glandelor responsabile de secreția hormonilor sexuali, iar toți acești factori cumulați duc la o scădere semnificativă a libidoului.

Prin urmare, pentru îmbunătățirea dorinței sexuale este necesar să scapi de kilogramele în plus, printr-o dietă echilibrată despre care deja ți-am vorbit, și prin mai multă mișcare, pentru a arde caloriile în plus.

4. Redu nivelul de stres


Stresul este un factor inhibitor al libidoului, fiind asociat de multe ori și cu anumite disfuncții sexuale.

Scăderea libidoului și apariția problemelor de natură sexuală contribuie la rândul lor la amplificarea stării de stres și astfel se ajunge într-un cerc vicios. De aceea este important să eviți pe cât posibil situațiile stresante, iar atunci când acest lucru nu este posibil, să înveți cum să manageriezi stresul, pentru ca acesta să te nu te afecteze pe plan psihic.

Studiul „Prospective study on sexual dysfunctions in depressed males” care este efectuat pe această temă a relevat faptul că 65% dintre pacienții cu diferite grade de depresie incluși în eșantionul de studiu manifestau disfuncții sexuale constând în scăderea libidoului, probleme în obținerea orgasmului sau probleme de erecție.

5. Încearcă vitamine pentru creșterea libidoului


Anumite suplimente alimentare pe bază de vitamine și substanțe naturale pot contribui la creșterea libidoului, stimulând anumite funcții metabolice care au legătură cu dorința sexuală.

Printre cele mai comune vitamine care pot ajuta în cazul unui libido scăzut se numără:

  • Complexul de Vitamine B
  • Vitamina C
  • Vitamina D
  • Vitamina E

Un alt exemplu cu rezultate dovedite în acest sens este suplimentul alimentar VigoForte, obținut prin combinarea unor substanțe sută la sută naturale, cunoscute pentru efectele benefice asupra potenței și dorinței sexuale.

Mai exact, VigoForte conține L-arginină, scorțișoară, tribulus terrestris, rădăcină de rhodiola, extract de scoarță de pin și ginseng. Fiind un supliment natural, poate fi procurat fără prescripție medicală, iar efectele pozitive se fac simțite încă de la prima administrare.

VigoForte este disponibil sub formă de capsule, care se administrează cu 20-30 de minute înainte a începerea actului sexual, crescând libidoul și îmbunătățind performanțele sexuale.

6. Îmbunătățește-ți stima de sine


Libidoul este strâns corelat cu stima de sine, care este o percepție subiectivă pe care fiecare individ o are asupra propriei persoane.

O persoană cu o stima de sine ridicată are încredere în propriile capacități, se acceptă și se respectă, iar criticile sau eșecurile nu îi afectează în mod semnificativ percepția asupra propriei valori. Pe de altă parte, o stimă de sine scăzută poate duce la nesiguranță, anxietate, evitarea provocărilor și dificultăți în relaționarea cu ceilalți, inclusiv cu partenera sau partenerul.

Conform studiului stiintific „Relationship Between Body Image and Sexual Function” efectuat în perioada 2014-2015 în colaborare cu mai multe centre de sănătate din Iran a inclus un eșantion de 437 de femei de vârstă mijlocie și a vizat stabilirea nivelului dorinței sexuale în raport cu percepția acestora asupra aspectului propriului corp.

S-a stabilit astfel că femeile care aveau o impresie pozitivă asupra corpului lor, chiar dacă aceasta nu era perfectă, aveau totodată și un libido crescut, în timp ce femeile nemulțumite de felul în care arată, manifestau  o dorință sexuală mai scăzută.

7. Redu consumul de alcool


Deși mulți cred că alcoolul poate avea efecte afrodiziace, nu trebuie să îți faci un obicei din a-l consuma în cantități mari, pentru că rezultatele vor fi departe de ceea ce îți dorești. Alcoolul în exces afectează performanțele sexuale, reduce plăcerea în timpul actului sexual, scade libidoul și chiar poate genera disfuncție erectilă temporară, ceea ce este sinonim cu imposibilitatea de a întreține raport sexual.

La Universitatea din Missouri chiar s-a făcut un studiu pe această temă, în care au fost incluse 3.000 de persoane care au întreținut relații sexuale după ce au consumat cantități importante de alcool. S-a constatat astfel că 11% dintre subiecți nu au reușit să atingă orgasmul, 7% dintre ei au manifestat o dorință sexuală scăzută, în timp ce 33% dintre femeile incluse în studiu au acuzat diferite disfuncții sexuale, pe fondul consumului de alcool.

Creșterea libidoului la bărbați

În cazul bărbaților, libidoul este asociat cu nivelul de testosteron, principalul hormon sexual masculin. Nivelul testosteronului scade în mod natural odată cu înaintarea în vârstă, însă o astfel de scădere poate fi datorată și unor dezechilibre hormonale.

Pentru a menține ridicat nivelul de testosteron și pentru a avea un libido pe măsură, bărbații trebuie să aibă o viață activă, să mănânce sănătos și să se odihnească suficient, respectând un program bine stabilit. Anumite vicii cum ar fi fumatul, consumul de alcool sau de stupefiante ar trebuie evitate, la fel și alimentele cu multe grăsimi, prăjelile, dulciurile cu zahăr adăugat, băuturile carbogazoase și energizantele.

De asemenea, nu sunt recomandate perioadele lungi de abstinență sexuală, pentru că reducerea activității sexuale poate atrage după sine și scăderea libidoului.

Creșterea libidoului la femei

Ca și în cazul bărbaților, nivelul libidoului este în strânsă legătură cu nivelul hormonilor sexuali, doar că în acest caz este vorba de estrogen și progesteron. Tulburările hormonale și înaintarea în vârstă sunt și de această dată principalele cauze ale scăderii libidoului.

Alimentația și mișcarea sunt două detalii esențiale pentru creșterea libidoului la femei, iar despre beneficiile unei diete echilibrate am vorbit deja mai devreme. Mișcarea contribuie la reducerea excesului ponderal, care este o altă cauză a scăderii libidoului și totodată induce o stare de bine datorată secreției de endorfine, care sunt supranumite „hormonul fericirii”.

În acest fel, mișcarea devine și un remediu eficient împotriva stresului, iar în ciuda efortului intens, poate genera o stare pozitivă, îmbunătățind totodată și libidoul.

Odihna este, de asemenea, esențială, precum și evitarea alimentelor nesănătoase, a tutunului, substanțelor interzise și a excesului de alcool.

Care sunt principalele cauze ale unui libio scăzut ?


Scăderea libidoului poate fi determinată de mai mulți factori ce pot fi împărțiți în două categorii principale. Este vorba de factorii ce pot fi preveniți și factorii inevitabili, așa cum sunt înaintarea în vârstă sau anumite probleme moștenite genetic.

Iată o prezentare a principalelor cauze ce pot determina scăderea libidoului și care va poate afecta viața sexuală:

  • Nivelul scăzut de hormoni sexuali – nivelurile reduse de testosteron, estrogen și progesteron pot diminua libidoul atât la bărbați, cât și la femei. Dezechilibrele hormonale pot fi cauzate de diverse condiții medicale sau de îmbătrânire.
  • Sarcina – schimbările hormonale asociate cu sarcina pot avea un impact asupra dorinței sexuale. Femeile însărcinate pot experimenta fluctuații hormonale și modificări ale stării de spirit ce determină scăderea libidoului
  • Medicație – anumite medicamente, în special antidepresivele și contraceptivele, pot influența negativ libidoul, iar efectele secundare ale acestor medicamente pot afecta funcția sexuală.
  • Sindromul picioarelor neliniștite – este vorba de o tulburare neurologică, caracterizată prin senzații neplăcute în picioare, ce poate cauza disconfort, afectând indirect și dorința sexuală.
  • Boli cronice – afecțiuni precum diabetul, hipertensiunea arterială sau bolile cardiovasculare pot afecta circulația sângelui și nervii, contribuind la scăderea performanței sexuale, implicit a libidoului.
  • Depresia – poate diminua dorința sexuală prin afectarea stimei de sine, modificarea nivelului unor substanțe din creier și reducerea nivelului de energie.
  • Îmbătrânirea – Procesul natural de îmbătrânire determină o serie de schimbări hormonale și fizice, care se reflectă negativ și asupra libidoului.
  • Problemele în relația de cuplu – tensiunile, lipsa comunicării și neînțelegerile în relație pot afecta negativ și dorința sexuală în cazul ambilor parteneri.

În concluzie, există diverse metode de a crește libidoul și de a-ți revitaliza dorința sexuală. Explorarea acestor strategii poate duce la o viață sexuală mai împlinită și satisfăcătoare.

În cele din urmă, un libido sănătos este o parte integrantă a unei vieți fericite.

Iancu Victor

Victor Iancu a cercetat peste 300 de studii despre imbunatatirea perfomantelor sexuale. A absolvit Universitatea de Medicină și Farmacie și are studii de specialitate in urologie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *