Livrare Gratuită la comenzi de peste 100 de lei

Blog

4 Tipuri de Exercții Fizice Pentru a combate Disfuncția Erectilă

  • Scris De:
    Iancu Victor

antibiotic-resistant bacteria to grow and thrive, you may be looking for a complementary way to treat reoccurring UTIs, such as using essential oils.

Exercițiile fizice sunt activitățile care presupun solicitarea sistemului muscular și cardiovascular prin mișcări ce solicita un anumit grad de efort mai mult sau mai puțin intens.

Practicarea în mod regulat de exerciții fizice aduce o serie de beneficii pentru sănătate, ajutând la dezvoltarea masei musculare, la eliminarea kilogramelor în plus, la eliminarea stresului și la menținerea sănătății inimii și sistemului circulator. De asemenea, s-a dovedit că exercițiile fizice contribuie și la reglarea activității hormonale, stimulând secreția unor hormoni cum ar fi testosteronul.

Exercițiile fizice s-au dovedit eficiente și în ceea ce privește ameliorarea disfuncției erectile, caracterizată de dificultatea sau chiar imposibilitatea de a obține ori a menține o erecție satisfăcătoare pentru a putea întreține un act sexual. Problemele circulatorii, excesul ponderal, stresul și dezechilibrele hormonale sunt principalii factori de risc ce contribuie la apariția disfuncției erectile, și după cum tocmai am precizat mai sus, exercițiile fizice pot rezolva și ține la distanță astfel de probleme.

Din cuprinsul acestui articol poți afla care sunt cele mai eficient exerciții fizice pentru gestionarea impotenței, precum și care sunt remediile naturale pe care le poți folosi în paralel, în același scop.

1. Exercițiile Kegel


Exercițiile Kegel au ca scop întărirea acestor mușchi și s-au dovedit eficiente atât în îmbunătățirea funcției erectile, cât și a controlului ejaculării, fiind recomandate și bărbaților care suferă de ejaculare precoce.

Un studiu publicat în anul 2021 indică faptul că formele moderate și severe ale disfuncției erectile sunt specifice cu precădere bărbaților vârstnici și celor care au mușchii pelvieni slăbiți, fără ca între acești doi factori să existe vreo legătură. Prin urmare, și bărbații tineri pot avea acea problemă la nivelul mușchilor pelvieni, care joacă un rol important în menținerea erecției.

Cum se practică exercițiile Kegel ?

Exercițiile Kegel constau în contracții repetate ale mușchilor pelvieni, care pot fi identificați cu ușurință încercând să întrerupi urinarea în timpul actului de micțiune. Evident, trebuie să îți golești vezica înainte de a începe exercițiile, care pot fi făcute fie stând în picioare fie în poziție culcat.

Un ciclu complet presupune contractarea acestor mușchi și menținerea contracției timp de 3-5 secunde, urmată de relaxarea acestora pentru un interval de timp similar. Pe parcursul unei sesiuni de exerciții Kegel se repetă acest ciclu de aproximativ 10 ori, urmând ca pe parcursul unei zile să fie efectuate 4-5 astfel de sesiuni, care durează doar câteva minute.

2. Exercițiile yoga


Exercițiile yoga constituie o tehnică tot mai populară, cu origini în India, unde sunt practicate de sute de ani. Termenul de yoga provine din limba sanscrită și s-ar traduce prin „uniune” sau „legătură”. Principiul de bază al yoga este aducerea în armonie a corpului, minții și spiritului, astfel că nu vorbim doar de o simplă gamă de exerciții fizice, ci de o tehnică mult mai complexă ce presupune și implicarea psihicului, alături de latura spirituală.

Există mai multe tipuri de yoga, dintre care unele se concentrează pe adoptarea unor posturi fizice, altele pe sincronizarea mișcărilor cu respirația, altele pe tehnici de relaxare sau pe activarea unor energii interioare prin concentrare profundă.

Deși studiile privind legătura dintre exercițiile yoga și îmbunătățirea funcției erectile sunt limitate, o cercetare efectuată într-o tabără de yoga din Mumbay (India) e relevată în acest sens. Studiul „Yoga in Male Sexual Functioning” a evaluat efectul tehnicilor yoga asupra funcțiilor sexuale masculine la 65 de bărbați cu vârste cuprinse între 24 și 60 de ani. Aceștia au participat timp de 12 săptămâni la o tabără de yoga, perioadă în care au practicat  o gamă variată de tehnici din cele enumerate mai sus.

La finalul taberei, cei 65 de bărbați au fost chestionați în privința calității funcției sexuale, iar marea majoritate au raportat o îmbunătățire pe toate planurile, aceasta incluzând  dorința sexuală, satisfacția în timpul actului sexual, performanța, încrederea, sincronizarea cu partenerul, erecția, controlul ejaculării și orgasmul.

Așadar, exercițiile yoga pot fi o bună modalitate de gestionare a disfuncției erectile, iar beneficiile în ceea ce privește viața sexuală nu se rezumă doar la îmbunătățirea potenței.

3. Exercițiile aerobice


În categoria exercițiilor aerobice intră o gamă largă de activități fizice de intensitate medie și ridicată, ce presupun mișcări ritmice care solicită anumite grupe importante de mușchi și necesită o cantitate mai mare de oxigen.

Din acest ultim motiv se și numesc „aerobice”, dat fiind faptul că solicită mai intens plămânii pentru a face față nevoii mai mari de oxigen. În același timp, acest tip de activități solicită și inima, care își mărește ritmul bătăilor pentru a face față efortului, motiv pentru care exercițiile aerobice mai sunt numite și „antrenamente cardio”.

Indiferent cum le-ai numi, exercițiile din această gamă aduc cele mai multe beneficii pentru sănătate îmbunătățind funcționarea sistemului cardiovascular și plămânilor, reducând stresul, crescând nivelul de energie și ajutând la pierderea rapidă a kilogramelor în plus.

Pot fi practicate la sală cu ajutorul aparatelor speciale de fitness, însă la fel de bine le poți practica în aer liber sau în propria locuință.

Studiul „Physical Activity to Improve Erectile Function” din 2018 a stabilit că sunt necesare sesiuni de câte 40 de minute de exerciții aerobice patru zile pe săptămână, timp de 6 luni pentru a îmbunătăți funcția erectilă în cazul bărbaților supraponderali sau obezi și al celor care suferă de diabet, hipertensiune și alte afecțiuni cardiovasculare.

Alergarea ușoară, mersul pe bicicletă, săritul corzii, înotul, zumba și kangoo jumps sunt cele mai simple și la îndemână exerciții aerobice pe care oricine le poate practica.

4. Exerciții ce implica ridicarea de greutăți


Și exercițiile de forță sunt o altă formă de mișcare, ce se concentrează în mod special pe dezvoltarea masei musculare. Cu toate acestea, efortul depus în timpul antrenamentelor este solicitant și pentru inimă, contribuind într-o anume măsură și la îmbunătățirea circulației, implicit a funcției erectile, care depinde de creșterea fluxului de sânge direcționat către corpii cavernoși din penis sub acțiunea stimulilor sexuali.

Studiile efectuate pe această temă evidențiază eficiența exercițiilor de forță mai ales dacă acestea sunt combinate cu exerciții aerobice. De altfel, este o regulă de bază recomandată de orice instructor de fitness sau antrenor, ca exercițiile ce implică ridicarea de greutăți să fie alternate cu cele aerobice, iar fiecare sesiune  de antrenament de forță să fie precedată de o încălzire cu exerciții cardio.

Alte metode eficiente împotriva disfuncției erectile


Dacă vrei să obții rezultate mai rapide și mai eficiente, este recomandat să apelezi și la alte metode în paralel cu exercițiile fizice, pentru că astfel cumulezi toate beneficiile. Iată care sunt celelalte variante pe care trebuie să le iei în considerare:

Remedii naturiste

Remediile naturale pentru disfuncția erectilă sunt tratamente care nu implică medicamente pe bază de prescripție medicală, intervenții chirurgicale sau alte intervenții medicale convenționale.

Este important să adopți o dietă echilibrată bazată în special pe fructe și legume cât mai proaspete, cereale integrale, pește, leguminoase, carne slabă, lactate degresate, nuci și semințe.

Pe de altă parte, trebuie să eviți consumul de carne grasă și mâncăruri cu multă grăsime, prăjelile, alimentele de la fast-food, cele care conțin multă sare și cele procesate industrial. Toate acestea conțin multe calorii și substanțe nesănătoase care favorizează acumularea de grăsime, iar în acest mod duc la afectarea sistemului circulator, implicit a funcției erectile.

În schimb, alimentele din prima categorie sunt bogate în substanțe nutritive benefice pentru organism și au un aport caloric redus, susținând funcțiile metabolice ale organismului și ajutându-te totodată să scapi de kilogramele în plus.

Nu în ultimul rând, încearcă să te lași de fumat și redu consumul de alcool, dacă obișnuiești să bei frecvent.

Suplimente alimentare

Suplimentele alimentare sunt produse sub formă de pulberi, pastile, capsule sau lichide menite să ofere un aport de vitamine, minerale și alte substanțe benefice pentru organism, în cazul în care acestea nu pot fi asigurate în mod natural prin alimentație.

Suplimentele se administrează pentru îmbunătățirea anumitor funcții printre care și funcția erectilă, așadar, o altă variantă eficientă pentru tratarea disfuncției erectile o reprezintă suplimentele destinate acestui scop, iar dacă te întrebi care sunt cele mai bune pastile pentru potență, noi îți recomandăm VigoForte.

Este un supliment bazat doar pe ingrediente naturale, conținând șase substanțe cu efecte dovedite în susținerea potenței masculine și în îmbunătățirea controlului ejaculării în cazul bărbaților care suferă de ejaculare precoce.

Pentru a comanda VigoForte nu ai nevoie de prescripție medicală, iar dacă nu ești mulțumit de rezultate, poți returna produsul în 30 de zile, primind înapoi suma achitată. Te asigurăm că nu va fi cazul, pentru că toți clienții au raportat rezultate favorabile încă de la prima utilizare, fără a fi consemnate și efecte secundare.

Iancu Victor

Victor Iancu a cercetat peste 300 de studii despre imbunatatirea perfomantelor sexuale. A absolvit Universitatea de Medicină și Farmacie și are studii de specialitate in urologie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Deschide Chat
Bună 👋
Te putem ajuta?